M'ha costat entendre el post, tant l'altre vegada com aquesta,.. els traductors web no em faciliten pas la comprensió, ( Ni Bing ni Google... tant fer patxoca amb la intel·ligència artificial i els ordinadors quàntics per rés).
Menys mal que has usat la paraula exorcista.
A veure, jo fa anys vaig intentar cercar-ne un, van sortir de sota les pedres a dojo. Però com no sóc creient vaig ser molt crític amb ells i desconfiat... vaig deduïr que no importava que jo no fos religiós si ells havien desenvolupat un métode per fer-hi front a allò que em passava, però la majoría d'ells eren uns embaucadors.
El problema es que basaven la resol·lució del "incident" en les meves creences i fè, més que en les seves pròpies aptituts per resoldre-ho... i les meves creences no coincideixen amb les seves.
Així que després d'investigar una mica i descobrir que la immensa majoría no estaven autoritzats per Roma, vaig anar a una botiga religiosa i després de preguntar per aquest llibre (l'edició en castellà):
... i no comprar-lo pas perquè estava esgotat i no en tinc ni idea d'aquestes coses, em van passar el telèfon d'un, en veritat era ex-exorcista però a mi ja m'anava bé perquè només volía parlar amb ell per treure jo mateix l'entrellat i apanyarme-les jo com pogués.
D'això fa ara més de 3 anys, el que em va dir aquell bonhome (em va tractar genial, tot i que ja estava molt malalt, era força gran) es que sense tenir creences religioses era molt difícil de resoldre el que em passava.
Em va recomenar que si més endavant empitjorava anés directament a preguntar a la Catedral, però que tingués en compte que els métodes podien ser bastant durs i calia discernir si el que em passava era realment el que jo em creia o fruït d'una malatia mental (ells ho saben distingir).
Total, no vaig resoldre res de res, però em va quedar clar que aquests se n'encarreguen d'això:
Congregazione per il Culto Divino e la Disciplina dei Sacramenti
www.cultodivino.va
Només ho dic perquè vagis amb molt de compte en qui confies les teves esperances. Exorcistes n'hi ha, però potser no és el que t'esperes i millor seguir els canals oficials per aconseguir-ne un.